Dä börjer å dra ihop sig

för dop. Prästen har varit här och det planeras in i minsta detalj. Det ska bakas och handlas och ringas samtal och ja det är som sagt en massa saker som ska göras. Och då ska det arbetas på det.. så är jag människa efter juni månad ja då finns det inget som biter på mig. 

....förutom den förbaskade förkylningen och hostan jag fått dras med i en vecka snart. =( Tänk att jag blir inte kvitt den men samtidigt har jag väl inte lagt ner min själ på det, förutom att jag införskaffat mig Nässpray. Det var räddningen. Men härom natten fick jag inte sova en blund eftersom min hosta gjorde att jag inte kunde slappna av och somna. Då satt jag uppe och chattade med en kollega som oxå var en nattuggla just den natten. Vi bestämde att han ska hjälpa mig att börja träna.. han ska få bli lite utav en PT åt mig. hihi jag behöver någon som går med blåslampa i arslet på mig. Jag lovar att vi ska köra igång så snart jag fått avverka några saker i juni månad.. annars kommer jag verkligen gå på knäna innan det är färdigt. 

Imorse vaknade jag av Henriks väckarklocka... och den ringer kvart över fem varje morgon. (kanske inte när det är helg men annars är det varje vardag :P ) Jag tänker efter en stund och inser att lilla Milda har sovit hela natten... jag kan inte minnas att jag varit upp med henne.. och gör jag inte det ja då borde det vara så. Annars blir jag rädd. 

I fredags skulle jag låna lilla Neo för ett besök på donken oh sen på barnens hus. Vi möttes upp på Donken och vi gick in för att beställa.. pga regnet så bestämde både jag och Neo att vi sitter inne och äter. Sagt och gjort så gick vi in beställde maten( som dock tog sin lilla tid pga kö). Vi mumsade hamburgare som aldrig förr tills Neo tyckte att vi hade ätit klart. För nu ville vi till Barnenshus. Sagt oh gjort vi packade på oss kläder och väskor och satte oss i bilen. Jag startar bilen och pling säger det.. då är det en symbol som blinkar på instrumentpanelen( som annars brukar lysa för att sen slockna). Av egen erfarenhet så stängde jag av bilen oh startade den igen men samma blinkande symbol fanns kvar och vägrade försvinna. Jag stänger återigen av bilen och ringer Henrik. Jag fick numret till Bilmetro av honom. Eftersom Bilmetro stängt i Söderhamn och flyttat heeeeela sin verksamhet till Bollnäs så fik jag ett bollnäs nummer av Henka!!! Med en blandning av besvikelse frustation ringer jag och berättar om mitt fel, dem ber mig att komma till verkstaden omgående.. men hallå vad hände med min oh Neos dag egentligen???? Sagt oh gjort.. jag ringe mamma Malin oh slöt upp med henne utanför Coop. Stackars henne.. jag som ville avlasta henne så hon kunde handla i lugn och ro.. men icke.. gudarna ville tydligen nåt heeeelt annat. Men iaf så körde jag vääääldigt sakta till E-center och lämnade av Neo för att sen styra kosan mot Bollnäs. Jag hoppades så innerligt att jag skulle kunna köra dit men vid Söderala tog vår fantastiska resa slut. Jag ringde bärgare med upp maning från kvinnan från verkstaden. "om bilen blir slö och trött så stannar du oh ringer efter bärgare". 
Bilen kändes så himla slö så jag stannade och ringde.. det skulle tydligen dröja 40 minuter innan den skulle komma och hömta upp oss. Med hela bilen full med barn och hund och vagn så stod vi efter väg 50 och tyckte att vardagen var rätt så bra trots allt. Kallt men ja det var ok. Men lilla Milda hann med att äta och skita innan vi åkte vidare.. Haha och hur vi tog oss till Bollnäs det är en heeelt annan historia. Bärgar killen tyckte att det var bäst att hela packet satt kvar i Bilen till bollnäs. Och ni tänker nog " men gud satt dem kvar i bilen?" och svaret är rätt enkelt. Ja. haha det rä den mest konstiga bilfärd till Bollnäs jag gjort i hela mitt liv.. Vi åkte bärgarflak till bollnäs. Slå den om ni kan.. =) 
Snälla mamma kom efter med och skulle hämta upp Milda och Svante. Eftersom Henrik arbetar i Bollnäs så kunde jag åka hem med honom. Och tur var väl det.. hur hade jag tagit mig hem annars?? :P 
Iaf så gjorde dem eb felsökning i bilen och misstänkte att det kunde vara nåt kabel fel i motorn. Så nu ber vi till gudarna om att det "bara" är ett sådant fel. Snälla hjälp mig be!! =) 

Så nu sitter jag här i soffan en måndag morgon och är helt utan bil. Jag som skulle jobba nu på morgonen. Men det löste sig ändå. Snälla Maria ska vara barn vakt och då ska jag få låna hennes bil. =) hur snällt är inte det på en skala... =) tusen tack. 

Nej nu ska jag vila en stund medan Milda sover. (ja ohn somnade om efter vällingen hon fick nu på morgonen!! =) 

Ha en bra dag alla där ute..

tjing




Kommentarer
Postat av: Annan

Hahaha, men gud vilken dag! Det lät hemkst roligt iaf, men kanske inte var lika kul :) Hoppas bilen repar på sig snart! Kram kram

2011-05-30 @ 13:18:18
Postat av: Mallan

Du är så snäll Pillan! Vad gjorde jag utan dig?

Nu får vi hoppas att bilen är åter SNART!

2011-05-30 @ 21:50:25
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0