inte så muntert

Regn regn och åter regn... men jag perspnligen känner att det är skönt med lite regn efter dem senaste dagarnas värme bölja. Snart är det dags för midsommar och jag hoppas verkligen att det fina sommar vädret kommer tillbaka. Dock kommer det väl inte vara så mycket blommor att pryda midsommarstången med. Men midsommarafton är en dag/kväll som ligger mig varmt om hjärtat. Ända sen man var lill liten så har man alltid tyckt om den helgen. Det är mysigt. Och där jag kommer från så träffas man alla i byn och klär stången och fikar och gör tipsrunda och massa saker. Det är så mysigt så jag kommer se till så att Milda kommer få växa upp med det. Vi hoppas bara på fint väder. 

Men nu är det en vecka kvar tills vi kan avnjuta den kvällen/dagen... så åter till nutid. ;)
Iaf så höll jag på att slita mitt hår igår. Jag har ju som vanligt fullspeckat schema och vi började dagen med att Svante skulle få göras fin. Han borstades och tvättades hos Gluffes i Ljusne och som han tappade päls... det var iof inte den riktiga pälsen utan under ullen. Men både jag, Maria och Milda kunde konstatera att vi hade kunnat göra en helt ny Svante om vi hade velat. Jag skulle åka och ta ut pengar så jag packar in mig och Milda i bilen slår på tänningen och till min STORA förvåning så lyser exakt samma lampa på instrument brädan som för 2 veckor sedan. Jag blev tokig och pladdrade en ramsa som inte var av denna värld.. tur Milda inte förstår riktigt vad man säger än..  iaf sagt och gjort så fick jag börja med att ringa verkstaden som gjorde arbetet och förklara för dem att felet de hade åtgärdat tydligen inte var årgärdat.

Hela min dag ramlade samman... jag kände att mer fel kunde det inte bli. Jag hade ju miljarder med saker jag skulle göra jag hade inte tid med detta. Och när jag väl får hjälp av verkstaden som förstår min frustation över att det är fel på bilen igen, talar om för mig att dem inte kan ta emot bilen förrän nästa vecka. I samma mening säger han att han inte vill lova för mycket om att jag ska få tillbaka bilen samma dag då önskar jag att jag hade en gammal skrutt bil som man kunde laga själv.. som förr i tiden. Känner idag att nya bilar är inte att hänga i granen så länge dem inte fungerar. Men när dem väl fungerar så är dem ju naturligtvis klockarena.  Ja och tilläggas bör även att den enda bil dem hade att erbjuda mig den 21 juni är en caddy... två sitsig bil. Hur lätt är det att frakta både mig, barn hund och vagn i en sådan??? ja och vekan efter midsommar hade dem en polo att erbjuda. jag kände att luften gick ur mig. Visst det är tur att vi inte ska ut på några längre resor i midsommar men man vill ju ändå ha en bil som fungerar. 

Hela min dag rasade samman när bilen är helt orkeslös och det inte finns nåt tryck under huven. Så nu gäller det att välja resorna man gör med den. Idag blir det Bvc och idag kommer vi parkera vid kontoret och gå därifrån. Vi trotsar regnet och tar en promenad. Allt för att bilen ska rulla så lite som möjligt. =( men jaja det är väl bara att gilla läget just nu..
Och just i denna stund funderar jag på vart vi har lagt vår digital kamera.. kommer inte ihåg när vi använde den sist... hmm får nog ta och leta reda på den. Vet att den ligger nånstans.. men frågan är ju bara vart. Nej nu ska vi ta och göra oss färdig.

Och till er mammor som ska till Malin idag.. ha det så trevligt. =) önskar vi kunde hänga på men ja som vanligt har vi fullt upp. =( Ha en bra dag i regnet..

Tjing.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0