Tjoho

Vilken helg det har varit. =) Helt fantastisk! Midsommarafton firade vi hos mamma med min faster och familj. Vi trodde på fullaste allvar att vädret skulle bli regn regn och åter regn.. men när klockan slog 13.00 och det var dags att gå ner till tillställningen som alltid dukas upp på grusvägen inne i byn.. ja då stod solen högt på himlen och det blev varmt så pass varmt att man ett tag funderade på om man inte skulle ha tagit på sig bikini. 

Det bjöds på dans runt midsommarstången och femkamp. Tips promenad och tävlingar hör oxå till traditionen och det bjöds på det även i år. Som alla år så dukas det upp fika och på slutet av dagen så finns det ostkaka med grädde och jordgubbssylt för den som vill ha.. och så god den är sen då!!! Det är ju höjd punkten på midsommar det tycker iaf jag!!!

När firandet var färdigt gick vi hem för attt njuta av sill och marängtårta och grillat och ja gud vad vi åt. =) När kvällstimmarna smög sig på var det dags för den årliga fotbolls matchen som alla ser fram emot. Jag var inte med efter förr om åren när man nästan blivit kapad jäms med fotknölarna. Så jag stod över även iår. Jag och Anna täckte oss med myggmedel o ansiktet, händer och hår. För att kunna vistas i området där fotbollen skulle äga rum. Men knotten och myggen blev för mycket. När jag efter en kvart knappt kunde andas pga myggen som följde med i varje andetag blev det för mycket... jag och svante gav upp och begav oss hemöver. Stinkandes och nästintill levande slog vi oss ner i soffan. Det var skönt att vara inne.. men det blev en behövlig dusch dagen efter.. för jag var så pass trött för att duscha på kvällen/natten när vi kom hem. 

Efter en skönhets sömn vaknade vi upp på lördagen... nöjda och belåtna efter en midsommarafton med mysigt sällskap och god mat. Nu var det dags för nästa äventyr... Stugan!!!! Det är ju paradiset på jorden!! som jag har längtat efter att få åka ut dit och bara vara... och så härligt det blev sen då!! Vädret blev hur bra som helst och MIlda njöt precis lika mycket som sina föräldrar och Svante.  Där bjöds det oxå på god mat och underbart sällskap. =) 

Nej vi är så himla nöjda med våran helg så man hade mer än gärna fått spela den om och om igen!!

Så nu sitter jag här vid köksbordet... denna måndag morgon. Arbetsdatorn ska strax slås på... dags att arbeta igen.. =/ Men vad gör det om hundra år... jag kan ju arbeta hemifrån...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0