Vilken dröm

ni måste ju hålla med om att ibland drömmer man drömmar som man verkligen inte vill vakna upp ur... och jag tror jag hade en sådan inatt faktiskt... eller imorse ska jag väl säga.. hehe jag sov som en stock fram tills Milda skulle ha sin morgon välling och den fick hon vid fyra.. hade då sovit i fyra timmar eftersom jag inte kunde somna igårkväll.. Efter vällingen somnade hon naturligtvis om. Jag sov som en stock när Henrik for till jobbet och det brukar inte höra vanligheten. Men imorse då var det kört. :P Men det slår då aldrig fel med att Milda vaknar strax efter att Henrik åkt till jobbet så varför inte göra som vanligt även denna måndag morgon då mamma egentligen hade velat sova liiiite längre än vanligt. Men jag borde väl ha tagit lärdom av det nu, efter dessa snart 8 månader som hon funnits i vårat liv!! Men icke sa nicke.. utan här är vi fortfarande uppe längre än vad John blund egentligen tillåter. Så nu sitter jag här med kudden kvar i ansiktet i hopp om att Milda ska bli trött snart så mamma får snutta kudde en liiiiten stund till.... 
Men ljudet från sovrummet säger något annat... hon styrde nyss gåstolen dit in och pladdrar om något som en vuxen människa inte har en susning om vad det betyder. Men vad gör det hon är ju bara för underbart söt!!! :D Men antagligen så säger hon nåt om att hon hade önskat att pappa hade semester redan nu och att vädret hade kunnat vara liiiite bättre än det moln som ligger som  ett duntäcke för solen och den klarblå himlen. Men det är bara vädergudarna som kan veta hur pass mycket molnen kommer skingra sig så vi år njuta av det vackra vädret. 
Så nu ska jag ladda en tallrik med kall och mumsig fil toppat med en nöt och fruktblandad mussli. Kan hända att jag kokar ett eller två  ägg som jag mumsar i mig...
Tjingeling på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0