Måndag o ny vecka

Jag kan klappa mig själv på axeln o säga att jag varit duktig med ammningen... men nu så börjar jag bli ordentligt trött.. Inte trött på att amma utan trött utav att inte få kunna sova mer än 3 timmar i streck på natten... min stubin börjar bli väääldigt kort. Tycker så synd om henrik som får stå ur med en tvär grinig fru. Nej jag var i kontakt med Evy nu på morgonen och sa att jag funderade på att ge Milda ersättning på kvällarna så kanske hon kan sova en hel natt, och sen att man får lite sov rutiner på henne. Skulle vara så himla skönt att hon fick känna sig riktigt mätt någon gång.. tror inte hon gör det.

Vi får se om hon överhuvudtaget tar flaska men jag får försöka hitta en flaska som är så lik nappen som möjligt.. nu vet jag att det inte är samma sak som att suga på napp.. men om den är så snarlik som möjligt så är det ju bara bättre. Så vi ska väl packa oss in till stan o köpa ersättning och en nappflaska. Sen ska vi nog ta en promenad med Viktoria och Klara om dem har tid med oss. Skulle vara så himla skönt o få sova en hel natt igen.. jag är så himla trött.. Så vi får hålla tummarna på att det kommer gå bra.

Milda har ju även blivit så himla snorig, så  när jag tog snorsugen på henne så kom det en hel del ur hennes lilla näsa.Så jag hoppas att hon kommer bli kvitt snuvan snart. måste vara svårt att inte kunna snyta sig ordentligt. Nej ny vecka idag och nya utmaningar.. hoppas det kommer gå bra det här.. BTW solen skiner idag och det är blå himmel. Vilken start på morgonen. =) 

tjing

Kommentarer
Postat av: Helena

Mam flaskorna är bra! Dom rekommenderar neo=)

Sen kan det ta ett tag med träning ändå, som med nappen=)

2011-02-07 @ 13:06:30
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Pillan!

Tänkte precis skriva att jag kan rekommendera Mam-flaskorna ;)

Jag har alltid använt dom till Hugo och nu dricker han välling i dom. Max gillar dom också och det som är så bra med dem är att det inte blir vaccum då de suger, för det är en ventil längst ner i flaskan.

Till Max fick jag börja ge ersättning redan då han var 2 veckor, för min mjölk räckte inte till. Han gick inte alls upp i vikt på 1½ vecka. Men sen jag började med Nan ersättning så rasslade det bara till ;) Då ammade jag först och sen fick han flaskan. Mjölken är som fetast i början av dagen, så om du känner att Milda inte blir nöjd mot kvällen/natten så kan det vara ett bra tips att ge henne ersättning då. Har du bra med mat så tycker jag inte att du ska vara orolig att ge henne flaskan. Men det är alltid lätt för andra att säga, man måste känna efter själv. Jag vet bara hur jag kände med Hugo, men jag ammade honom till han var 8 månader.

Med Max har det tyvärr inte blivit som jag tänkte mig, men nu känner jag att jag har gjort rätt val. Han fick urinvägsinfektion för tre veckor sedan och antibiotika för det. Det gjorde att hans mage hamnade i totalt kaos och han hade jättejobbigt då han skulle äta. Tyvärr fick jag jätteonda sår och tillslut var jag tvungen att pausa amningen och låta såren läka. Då pumpade jag ur, men eftersom han åt så lite från mig redan från början, så avtog mjölken ganska snabbt och jag slutade amma. Det kändes jobbigt från början eftersom han är så liten, men nu vet jag vad han får i sig och han är så nöjd med det och då kan jag vara en nöjd mamma :)



Det är inte lätt att vara mamma och veta vad sitt barn vill och hur man ska göra alla gånger, men gå ändå efter magkänslan och gör det som känns bäst för dig och Milda. Det är det som är rätt!! :)

Kram på dig!!

2011-02-07 @ 14:06:13
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: Inger

Lilla mamman.... Man får tycka att det är jobbigt när man har små barn.... Allt är nytt och man vet inte vad som är bäst. Det viktiga är att gå på det du och Henrik tycker fungerar bäst för er och lilla Milda. Alla mina tre är uppfödda på ersättning eftersom jag inte kunde amma - och det har de inte lidit av. :) kram från Öret

2011-02-07 @ 16:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0