det var väldans länge sen det här..

Men jag kan säga att vi lever och mår kanon bra. =) Dock tycker jag att sommaren har gått liiiite väl fort men det är väl så det är när man har små barn. =) Idag är vädret iaf fint. Efter två dagar med mulet så var det på tiden att solen kikade fram. 

Jag har börjat röra på mig lite mer än vad jag gjort tidigare och det beror på att jag och min bror har en tävling. Båda två är i behov av att tappa några kilon och då har vi en tävling om vem som går ner mest till den sista november. =) Perra kör på stenhårt och kör efter LCHF dieten medans jag tar ner kaloriintaget och rör mer på mig. Har börjat löpa två tre gånger i veckan och tar promenader nästan varje morgon om jag inte tränar nåt annat. Jag har även börjat gymma. =)  om ni missat det så går jag in för att vinna denna tävling. Vinnaren ska bli bjuden på middag med respektive på valfritt ställe. =)  Det kan man ju inte bara gå miste om. 

Semesterarna är slur och henrik är inne på sin andra vecka efter semestern. Jag har arbetat lite denna vecka men det kommer bli mera eftersom schemat ska läggas för september. Målningen av huset är lite stiltje just nu men det mesta är gjort så det gör inte att det skjuts framåt i tiden. Vi hinner. Svårt när henrik jobbar hela dagarna. Men det är snart gjort. Men iaf så blir det kanon bra och jag ska lägga in bilder på huset före och efter så ska ni få se skillnaden. Det blir skit snyggt. 

Milda växer och frodas har hunnit blivit hela 9 månader och tiden bara rusar iväg. Om mindre än 3 månader fyller hon 1 år. =) Det är sjukt det. Minns förra sommaren som  att en var igår. Med magen ivädret och svullna fotleder men som nu är som bortblåst. Kvar finns en liten degklump på magen som jag är i full färd med att arbeta bort. Det går sakta men säkert framåt.  Har jag bestämt mig för en sak jag då ger jag mig dän på att jag ska klara det!! 

Idag ska vi ta en liten tripp till Hudiksvall jag och Milda. Hälsa på Elina som vi inte träffat på hur länge som helst. Hon har en liten bebis i magen och jag vill ju så gärna se den och känna lite. =) Så ha en bra dag alla och förmodligen ett veckoslut för jag kan inte lova att jag skriver imorgon igen. Håll till godo jag kommer in i bloggandet snart igen!!! =)





Kommentarer
Postat av: Mallan

Jihooo...uppdatering :)

Iofs vet jag ju vad som händer i ditt liv ändå, men roligt att ha nåt att läsa.

Jag hejar på dig i tävlingen, of course!

Snart är det dags för 1-årskalas i Ljusne oxå - jisses vad fort det går!

kram till min bästa Pillan

2011-08-17 @ 14:49:45
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja det kommer bli kanon! Ja det ordnar sig absolut:)

2011-08-22 @ 14:47:44
URL: http://familjenlever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0