tisdag

morgon och vi är redan vakna.. Igår blev det inte så mycket bloggande jag vet men jag blev ju upptagen med annat. Hihi vi gick ut på en promenad på morgon kvisten och det var ju hur skönt som helst. Det var jätte fint väder och solen sken. Försökte få med mig grannen Allan men han väntade visst på en visst Per- Erik som skulle komma och dricka lite kaffe. SÅ vi drog iväg själv på¨promnad som tog ca 1.5 timme. När jag kom tillbaka på vår gata så passerar jag grannen Allan som tittar ut genom dörrhålet och bjöd på kaffe... jag tackar nej till det svarta "giftet" :P men bjuds så snällt på saft.. Har inte Per- Erik kommit än då frågade jag... nje han är ju på gång nu svarade Allan... men det var ju 1.5 timme sen. Ja men med lite efter tanke så vet jag ju att Per- Erik (även kallad bror) är lite seg i start gropen så jag var ju inte ett dugg förvånad att han inte hade kommit och druckit kaffet än.. ;) jag bestämde att jag skulle komma dit om jag inte hade fått mitt SIM kort till iPhonen.... men annars skulle jag komma dit ändå för då skulle Perra (Per-erik, bror) få hjälpa mig.. ;) sagt och gjort så gick jag till Brevlådan och vad låg inte där i om inte ett SIM kort och ett jätte fint inbjudningskort till dop för lilla Klara. =) så min dag blev fulländad när detta låg i lådan. =) Jag gisk/sprang in till huset haha slängde av mig kläderna (ytterkläderna) och började fixa iPhonen...

Jag ringe Perra lite då och då för att få lite hjälp... och det tog så lång tid att det till slut knackade på dörren och jag fick främmande av både Allan och Perra. =) lyckan är ju total när jag nu fått igång manicken som legat i kartong alldeles för länge. :P jag har behållt lugnet hela helgen.. =) när H kom hem så tog vi en promenad och pratade om att vi hoppades att sängarna skulle dyka upp snart för annars skulle det bli riktigt billigt för oss.. och ni som vet så har vi ju väntat sjukt länge på dem... och det är ju en historia för sig.. Iaf så när vi går där så piper det till telen och då får jag ett sms om att vår beställning finns hos Jysk. =) så nu har vi sängar som vääntar på oss också. =) hur skönt är inte det på en skala.. =) Jag hoppas vi kan riva ut gammel sängen idag eller imorgon för att kunna åka och hämta dem nya idagarna. För ingen har längtat så efter dem nya sängarna som jag.. =) 

Så igår blev det inte mycket bloggande från min sida... men jag hoppas att efter min redogörelse att ni har lite förståelse.. ;) hihi Så nu sitter jag här vid köksbordet en tidig tisdags morgon och funderar på hur länge min kära dotter ska vara vaken denna gång.. =) idag blir det öppna för oss. Jag och Malin plus barnen ska ta en promenad till öppna idag så vi får kkomma ut i det fina vädret.. ;) hmm jag hoppas det blir fint väder idag för som det ser ut nu så är det mulet.. men sen är ju klockan bara fem minuter över sex. =)
Ikväll blir det handbolls träning och som jag längtar.. men idag blir det inget målvaktsspel för min del.. tror jag ska vara med och träna med grabbarna idag. SÅ jag ska leta fram mitt axelskydd så jag inte får för ont.. ;) 

ha en underbar tisdag gott folk. För det ska jag ha. =) 

tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0