Sandras Marängtårta!!!

JAG KALLAR DEN SANDRAS MARÄNGTÅRTA!!!

Det är nog bland den godaste tårta jag har ätit. Väldigt sliskig och vääääldigt vääääldigt god!!! Tänkte att jag skulle dela med mig av den så som Sandra gjorde till mig!!!


Maräng:

4 äggvitor
3 dl Socker
3 dl Rice Krispies

Cremen:

4 äggulor
3/4 dl Socker
2 rågade Tsk Vaniljsocker
125 g Margarin

Toppa med:

3 dl Vispgrädde
ca 2 bananer
Kakao

Gör så här:

Vispa äggvitor och socker i ca 10 min. Blanda sedan försiktigt i Rice Krispies så de blir jämt fördelat i marängsmeten. Häll smeten i en bakplåtsklädd ugnsfast form( 25x35cm). Grädda i 35-40 min i 150 grader.

Blanda alla ingredienser till krämen i en kastrull med äggulorna. Värm under omrörning tills margarinet har smält och bildar en fin gul creme. Blandningen får inte koka. Kyl sedan cremen. 

Vispa grädden. Bred ut cremen på marängen, sedan grädden. Skiva bananen och lägg ut dem på grädden. Sikta öäver kakao över tårtan. Låt väl smaka!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0