Födelsedag och spelkväll...

Idag tar vi och fyller på med ännu mer födelsedagsfirande. Som jag har nänt tidigare så är det många som fyller i Mars månad.. och idag ska vi fira ytterligare en. Igår firade vi Svärmor.. men samt så fyllde min vän Sophie. Idag ska vi fira lilla Thyra som fyller 2 siffrigt. 10 år. Solen skiner och det är knall blå himmel vad kan vara bättre än att få en underbar lördag med det kalas vädret. 

Sen när vi har firat henne ska vi packa bilden och fara ut till Näset för att hälsa på familjen Olsson. Familjens go kille hade en önskan av mig igår.. att jag skulle göra en tårta till ikväll. För det tyckte han... eftersom den var så god. Men risken blir ju att jag äter upp  det som blir över. =) Men det är ju bara lördag en gång i veckan så varför inte.. :P Efter lite funderande så tror jag nog att min barndomsvän Sandra, som gav mig receptet, fick rätt. Hon sa att jag nog skulle komma på flera ursäkter för att få göra tårtan.. haha och kanske fick hon rätt.. men nu är det ju så att det är Neo som vill ha den ikväll.. så jag läre väl gö pöjken glad.. ;) 

Receptet på denna eftertraktade tårta finns naturligtvis här på bloggen och är namngiven efter Sandra som så snällt delade med sig av receptet. 

Nej nu tror jag nog att jag ska ta och göra ett ryck.. H har börjat sprungit runt med dammsugaren så jag ser det som en hint att även jag ska göra någon nytta istället för att sitta oc knappa på en dator.. för att få ett inlägg på min blogg.. Men vad ska man göra då när man bara MÅSTE skriva ett inlägg.. ?! :P 

Jag hoppas så innerligt att detta kalas väder håller i sig så att så mycket som möjligt av snön försvinner bort. Så man får känna av lite på vårkänslorna som kommer i samma takt som det droppar vatten från hustaket. Finns väl inget bättre än en hyffsat varm mars dag med sprakande sol med sina värmande strålar som tinar upp den bruna äckliga snön som ligger efter vägarna. Det är dags för gräset att göra entré men som det ser ut på vår gård så kommer det nog ta ytterligare några veckor.. om inte månader.. =( men som man brukar säga.. den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :P hehe nej då byt ut alltid till aldrig så blir det rätt.. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0