stop i lagens namn

Kommer hem.. sitter vid datorn, Henrik duschar. Hör hur det låter någonstans... ett kluckande/guppande ljud. Jag lokaliserar vart ljudet kommer från... mitt sökande slutar inne i tvättstugan. Det bubblade rejält i avloppet när han spolade vatten, garanterat stop på vägen ner till underjorden. Det blev vatten kvar på golvet i duschen med, spolade vi vatten i handfatet kluckade det och spolade vi i toan så blev den fylld upp till kanten nästan... sjönk undan väääääääldigt sakta. Dåligt less jag blev och Henrik med för den delen. Det är ju han som är karln i huset och ska göra dem här sakerna. Visst jag hade kunnat göra det också... men jag lagar maten istället.
Fick ett samtal från Barnenshus idag att Namnskylten som ska sitta på vagnen inte hade gått att beställa så vi kunde komma in med kvittot så skulle vi få pengarna tillbaka. Men jag hade ju inte beställt någon skylt. Men jag listade ganska snabbt ut att det måste nog vara min snälla mamma som hade gjort det. Mycket riktigt var det hon allt. Lagom less åkte hon in o hämtade tillbaka sina pengar. Tur var väl det. =)



Nu ska jag laga mat till min älskling för att han är så duktig o fixar avloppet.(hade förstås lagat maten ändå) ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0