Vi kallar dem Svärmors hallon kaka!!

Efter ett lyckat smakprov av mammorna så tror jag nog att dem gick hem. =) fick ju först smaka dem av svärmor.. och jag är ju så himla svag för fika bröd men dem här var verkligen super goda. Så efter mammornas önskemål delar jag med av receptet!!!

200gram smält smör
6dl mjöl
6dl socker
4 ägg
1tsk vanilj socker
1 påse med frysta hallon (225gram)

Smält smöret i en 2liters kastrull. 
Blanda ner socker, mjöl, vaniljsocker och ägg i smöret.
Blanda i sockret först, sen 1 dl mjöl i taget och sist i med äggen.
Häll det i en bakplåtspappersklädd ugnsform (ca 43*30 cm )
Strö över hallonen,
grädda i mitten av ugnen i ca 30 min i 175 grader.
Låt svalna innan man skär bitarna! 

Mums!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0