Historia...

Så var även denna dag till ända. Vi är mätta o belåtna och lagom trötta. Jag tar en sista stund, innan jag ska slumra in, vid datorn och skriver några rader.
Det har ju varit dåligt med bilder här på sista tiden.. men jag måste vara ärlig o säga att jag är förbannat dålig på att komma ihåg o ta med mig kameran. Och om jag är duktig på att få med mig kameran och tar bilder så är jag ännu sämre på att lägga över dem på datorn. Fy på dig Pillan. Du måste ju ha focus på att få detta att bli bra. ;) men vad gör några bilder egentligen. Visst jag kan tycka att det inte är så roligt o bara läsa en text man vill ju gärna se på något också.. men det beror ju på vad man skriver om och vem som skriver.. ;) Så ni som så tappert fortsätter läsa från och med nu ja... ni får en hedersmedalj. För ingen vet vad det kommer skrivas om... ikväll låter jag tankarna flyga.



Jag kanske ska berätta lite om mig själv...
Allt började en dag i februari för snart exakt 30 år sedan. Haha på nacka BB såg en liten tjej på 4500gram och 53 cm lång dagens ljus kl 17.10 på eftermiddagen. med stolta föräldrar och syster landade vi i vår bostad i brandbergen. det var där mitt liv började. Sen flyttade vi till Vårberg. Jag minns fortfarande hur vår lägenhet ser ut.. men det kan nog bero på att min pappa och syster bodde kvar där långt efter att jag och mamma flyttade upp till hälsingland. Ja precis vadå flyttade?! kanske ni tänker. Men som 5 åring flyttade jag och mamma upp till Hälsingland, vi lämnade Storstan och stockholm. Väl här uppe började ett nytt spännande liv. Vi köpte ett hus och jag började skolan. Som åtta åring började jag lira fotboll. Eftersom ingen annan ville stå i mål så fick jag det, men med facit i hand så var det nog mest för att jag var sämst när det gällde teknik. =)  Iaf så blev min fotbolls karriär hela 18år. Alla år som Målvakt. Jag spelade i 5 olika klubbar. 2000 spelade jag i Kilafors och tilldelades priset som hälsinglands bästa målvakt... shit det är 11 år sedan... vad tiden har gått. Jag har en hel livshistoria att berätta egentligen om fotbollen men jag lämnar den där... Men nu ska ni inte tro att jag enbart lirat fotboll. Ni som känner mig vet att jag även som 9 åring hittade handbollen. Som skulle bli min största idrott. Att varva handboll och fotboll året om är något man kunde göra när man var en liten parvel men när det började gälla och man blev äldre så var det ju dags att välja. SÅ aug 2001 tog en ny början i mitt liv fart.Jag tog mitt pick o pack och flyttade norr ut närmare bestämt till Härnösand.



Jag flyttade till en stad jag aldrig varit i, jag kände en person men jag skulle få göra nåt jag älskade att göra. Spela handboll. =) Då spelade Härnösand i div 1. Dem kommande åren skulle bli upp o ner. Vi åkte ut ettan och vann tvåan osv.. men de fyra åren som jag bodde där är dem absolut bästa åren i hela mitt liv. Jag har fått vänner för livet och den erfarenheten jag besitter nu skulle jag aldrig ha fått om jag hade bott kvar i Söderhamn. Det vet jag ganska säkert. Iaf så Trivdes jag som fisken i vattnet och det var med gråten i halsen som jag lämnade Härnösand sommaren 2005 för en stad längre söderut Borlänge. Flytten dit var för att få spela handboll.Och även där har jag fått vänner för livet. Både lagkamrater och arbetskollegor. =)Våren 2006 skulle jag få sluta på min dåvarande arbetsplats men kom lyckligtvis i kontakt med min nuvarande arbetsgivare. Och för dem har jag arbetat för i snart 5 år. Jag trivs med det jag gör och kommer nog vara kvar där nåt år till iaf. Mitt liv skulle ta en enorm vändning när jag sommaren 2006 träffar min nuvarande man. =)



Sommaren 2007 fick vi nycklarna till vårt hus, vi trivdes och utökade familjen med både hund och katt. Och tillsist så kom vår lilla prinsessa. På hudiksvalls BB Nov-2010 såg hon dagens ljus kl 00.22, en liten tjej på 4242gram och 55cm lång...

hmm blev det där bra egentligen.. äsch nu vet ni lite om vad jag har gjort med mitt liv.. och mer kan jag berätta men  det tar jag en annan gång.. ;)  god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0