Måndag igen.. och snart Ny månad

Nu är det ny vecka och ny Måndag... snart ny månad. Hm vart tar tiden vägen egentligen? ja det kan man ju fråga sig. Det är helt sjukt att det snart är vår. Tyckte man nyss kom hem från BB. Men icke nu har det snart gått 4 hela månader. 

Sen är det alltid dem tre första månaderna på året som är mest intensiv vad gäller födelsedagar.. mars månad är värst. Nu ska man inte missförstå mig när jag säger att mars är värst för det är inte så jag menar utan jag har 10 födelsedagar från 1 mars- 26 mars. Och då är 2 av dagarna dubbel födelsedag. Fast nu har jag bara räknat personer som fyller samma dag... räknar jag med svantes så fyller han och Perra på samma dag och då blir det 3 dagar där två fyller samtidigt. Ja många midsommar barn blev det. ;) hihi Februari som har varit nu är väl inte lika intensiv men den är inte långt ifrån. Helt sjukt vad födelsedagar det har varit i februari också. hehe tycker inte man gör annat än och firar vänner och släkt. =) men det är sju så roligt också. 

Lilla Milda har inte blivit kvitt sin förkylning riktigt än heller. =( hon är täppt lite på mornar och nätter... hostar till ibland, misstänker att det sitter lite i halsen. Det är jobbigt när man inte kan hjälpa henne mer än vad man gör. Sova högt med huvudet, näsdroppar, snorsug och ja bära runt. Jag vet inte hur lång tid man ska behöva dras med en förkylning. Stackars liten plumma. Jag lider verkligen med henne. Önskar jag kunde göra något mer. Men hon är en riktig glad skit trots allt. =) 

Idag är det inte så kallt ute heller så vi tänkte ta en promenad. får se hur det blir. Vill inte ut i onödan med lill höna när hon är lite förkyld förtfarande.  jaja det visar sig. Om inte annat tar vi en sväg med bilen och hälsar på Svempa. Då kan han ha Milda medan mamma springer på löpbandet. Ja vi har många möjligheter att göra saker på idag.. vi ska bara bestämma oss för en sak.=) 

Nu är det dags för frukost. Tror jag ska koka mig lite havregrynsgröt. Mums. bra start på dagen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0