Hej å hå

Så kan det vara ibland men ja vad säger man. Ibland får man sova och ibland får man inte sova. Helt sjukt vad man är beroende av sömnen nu för tiden. Jag vill verkligen grabba åt mig alla möjligheterjag kan för att få slumra en liten stund tillsammans med Milda. Men ibland hinner man inte me rän slumra till så är hon vaken igen. Ja jag tror jag behöver lite semester snart... annars kommer denna höst gå åt pipsvängen. Jag är överlycklig över att vara mamma ingen snack om den saken men som ni alla vet behöver även en mamma lite återhämtning ibland. 

Jag vill oxå åka till jobbet och komma hem efter att ha saknat henne en hel dag. Nu blir man glad över att H kommer hem efter jobbet för att få avlastning. Tacka gudarna för att han inte arbetar i stockholm längre. Vad hade man gjort då egentligen?! gått under med största sannorlikhet. Ni kanske jag är knäpp som vill börja jobba redan när hon inte ens fyllt ett år.. men för er som inte vet så har jag varit hemma sen maj i fjol. Jag fick inte arbeta längre och eftersom dem inte kunde omplacera mig så fick jag gå hem med havandeskapspenning. Så då kanske ni förstår att jag längtar tillbaka till jobbet. Visst det är nice att vara hemma men ibland behöver jag oxå "semester" som alla pappor har. 

Nej nu ska jag sluta vara bitter men ibland kommer dem här dagarna över mig och då känner jag att då är allt upp o ner. Inget är som det ska egentligen. Att ha någon som klänge rpå en hela tiden och vill sitta i knäet så man inte kan göra någonting är rätt så påfrestande... duscha kan man glömma, toa besök jo det funkar men då måste barnet sysselsättas. Ja ni vet hur det är ni som har smått eller haft smått. 

Idag behöver jag träffa folk. Jag väntar på ett paket som skulle komma mellan 10-13 idag. sen kan vi börja lämna hemmet. Egentligen borde jag åka till konsum nu innan dem kommer så jag har det gjort. dem öppnar ju 9. Milda ska ju ha lunch snart och jag har fasen inget hemma. =( 

Ikväll ska jag arbeta 3 timmar. det ska bli härligt och få avreagera sig lite. Sen blir det handbollsträning med grabbarna. det blir skönt oxå. Jag känner av min rygg lite så jag tror inte det blir någon träning för min del idag. =( blir så arg.. varför ska det bli såhär nu för?? suck o stön.. 

Nej min bitterhet kommer nog av vädret som är ute eller så är jag bara deprimerad av att det är höst och snart vinter. =(  men ha en underbar tisdag och var rädd om varandra man vet aldrig när livet tar slut!

Jag ska avsluta detta blogginlägg med att skicka mina tankar till Stefan Liv och hans familj som så tragiskt blev av med både pappa och man. Stefan Liv vila i frid!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0