Helgen som va..

Så har helgen gått och ny vecka är på väg.. Midsommar veckan. Snart vänder det. ;) 

I helgen var vi i Borlänge med Grabbarna och Tjejerna. Och vilken helg det blev. Helt fantastisk. Det var länge sen jag skrattade så mycket som jag gjorde i helgen. Hahaha mycket tok får man vara med om men helgen innehöll det mesta! 

Grabbarna spelade sina första handbolls matcher ever. Och som dem gjorde det. =) Vi anlände lite tidigare till planerna i Borlänge för att kunna se lite på dem andra lagen. Såhär med facit i hand så kan man ju fråga sig om det var så klokt egentligen. ;) Men iaf så när det var dags för vår första drabbning så Hade vi kikat på ett herrlag som vi skulle lira mot i andra matchen. Laget innehöll 3 bjässar av en annan kaliber än våra pöjkar. Vi stod o undrade hur vi skulle klara detta.. Sagt och gjort så gick vi till planen där vi skulle spela och påvägen dit så säger fredrik till mig 
"Helt allvarligt så kanske vi ska fundera på att lämna VO"

jag tittade på honom och log... nej kom igen nu fredrik det blir bra det här. ;) Men skräcken i hans ögon när han sa det, ja det sa rätt så mycket om hur han kände sig inför premiären. Men grabbarna gjorde det så otroligt bra!! Är riktigt imponerad av dem. OK första matcherna blev stor torskar men sen så började dem komma på hur man skulle spela och då blev målskörden större och förlusterna mindre. =) 

Nej efter en hel dag med 7 matcher så åkte vi till förläggningen välförtjänta av lite vila. Jag och Helena tog och agerade lekledare. Och som vi gjorde det... Det blev en 7kamp.. och inte vilken 7 kamp som helst heller..
Cola drickning med låååångt sugrör, mashmallows ätning, remätning , gelé hjärtans spottning, kaviar race, tampong i flaska stafett och äggkastning. Och tjejerna gick vinnande ur denna hårda fajt. Visst det förekom en del mygel men det hör väl till när det är prestige på spel!! =) 

När 7kampen var avgjord så blev det en mini Ala gala!! =) Med alla dess olika nomineringar. =) bla "Dagens PMS", "Dagens kärlekspar" "Dagens försvarare" etc. Tror det blev en succé faktiskt. =) Fick veta av en av grabbarna att det här var riktigt roligt.. hade det varit med något annat lag hade man bara legat och degat hela lördag kvällen. =) Och det är väl rätt bra betyg av en fd hockeyspelare. ;)  Thanks Marcus!

Nej vi tränare är alla super nöjda med helgen som var och vi ( eller jag) Har redan bestämt att jag minsann ska åka dit nästa år igen. =) det är ett måste. =) 

NU ska jag ta hand om min dotter som behöver ny blöja.. Klänypa på här ska bytas bajsblöja..

Tjing




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0