Måndag morgon

Jaha så var det dags för ny vecka igen. Igår var vi och hälsade på Mor och Sven-E. Grannen till mamma ringde och berättade att hon hade stickat lite barnkläder. Hon hade tänkt att den som får barn först av mig, Sara och Pelle skulle få något plagg. =) så det blev jag denna gång som fick. Vi gick över och det var hundra år sedan som man var där hos dem. Så det var himlans många minnen som kom upp i huvudet. Iaf så fick vi en jätte fin kofta och ett par härliga sockor åt lilla Milda. =) så nu är vi laddade för våren som komma skall. Tack snälla Solveig!!

Börjar snart att lessna ur på snoret som inte vill lämna lilla Mildas näsa. Det är bara på mornar som det rosslar bra nog bak i näsan. Jag försöker på alla sätt och vis så att det ska ge sig men jag gör väl tydligen något fel. För det blir fasen inte bättre. =( hon är inte dålig på nåt annat sätt utan det är bara att det är mest på mornarna. Någon som kan hjälpa mig? Jag har kokat saltlösning och droppat i näsan( gör det fortfarande), jag ger henne bröstmjölk i näsan, jag anväder snorsugen efter en stund när detta fått lösa upp snoret( tror jag iaf) och jag har försökt ånga under näsan på henne.. men det var lättare sagt än gjort. =( hade nog gjort susen om hon inte hade försökt att ta muggen som jag höll under.. nej den behövs det träning på om den ska vara effektiv. :P Hon ligger även högt när det är som värst för henne. För på kvällen när hon ska sova är det inget alls utan det är när hon vaknar som det är värst. Så alla tips jag kan få utom dem jag har försökt är välkommet. 

Idag ska vi försöka komma in till stan.. måste köpa blöjor och NAN ersättning. Igår kväll fick lill donnan i dig 200. det tyckte jag var bra gjort av henne. visst hon kräktes lite lite grann men sen gick resten i. Så nu måste vi fylla på burken med pulver och sköpet med blöjor. Sen vet jag inte om jag orkar göra så mycket mer. Kanske tar en sväng förbi jobbet.. har lite papper jag ska läsa på.. har en Tingsrätt den här veckan som jag ska på. Så nej den är inte rolig. jaja det ordnar sig. Nu ska jag nog lägga mig i sängen igenför att sova bredvid min älskade lilla dotter ♥. Så hej på en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0