fy fasen...

vad ont det gör.. och jag har en fläska läpp av dess like.. när jag låg där på operations bordet så tänkte jag att detta måtte jag väl ändå klara.. jag har ju för bövelen fött barn. Har man varit gravid i nio månader och fött barn oavsett vaginalt eller kejsarsnitt så klarar man fasen precis vad som helst. Och det gjorde jag också. Det som gjorde mest ont var den där förbaskade bedövningen. NI som star bedövning när ni går till tandläkaren(jag hör även till den kategorin) vet att det känns.. men nu var det ju så att denna bedövning skulle göras i min underläpp.. och två gånger stack dem mig. Pang sa det så hade jag jordens fläskläpp. Botox släng dig i väggen. Haha

Innan Läkaren började klippa och skära så tog han en pincett och nöp mig för att försäkra sig om att jag inte kände någonting.. och han hade rätt.. jag kände just ingenting. Så han började skära och klippa och jag hörde verkligen hur han klippte.. stackars min läpp tänkte jag. Men jaja det blir nog bra tillslut. Sen var det ju dags att sy... och fem stygn slutade vi på innan det var klart. Hårda direktiv om att jag inte fick utöva någon idrott och inte äta fast föda på ett dygn.. men med lite efter tanke så måste han ha menat fler dygn. För hur fasen ska jag kunna äta med min fläskis??? 

Jaja min tanke var ju att jag skull träffa två av min go hönor uppe i Hudik.. men jag fick så himla ont när bedövningen började släppa så jag var tvungen att ställa in det. När man ändå var i hudik och ville träffa dem. Men jag får packa in Milda i bilen nån dag fram över och hälsa på dem. Ingen alvedon hade jag med mig heller så det var bara att sätta sig i bilen och fara hem. 

Påvägen hem ringde jag Malin och snackade lite.. försökte iaf.. haha gjorde mitt bästa och jag sa till henne att jag kommer aldrig lägga mig under kniven. För det är fasen inte värt det.. ok det blir säkert jävligt snyggt men jag känner att det är inte värt det. Vi bestämde iaf att Jag och Milda skulle komma ut till näset imorgon(läs idag) och träffa henne och Anna + barnen. Vi ska hjälpas åt att ordna det sista för dopet på lördag. Men jag vet inte hur jag ska klara det för jag vet inte om jag fixar att hoppa över fikat om Malin har bakat något gott. =) Men man kanske kan pilla i sig några smulor om så blir fallet. =) 

Igår kväll satt jag i soffan och tänkte att imorgon ska jag baka Scones till frukosten... men tanken slog mig strax efter att hur fasen ska det gå till.baka är väl inga problem men att äta dem blir värre... så jag får väl längta efter scones lite längre än annars... 

Natten gick hyffsat.. Milda har ju svårt att sova pga täppt näsa men det gick som sagt rätt så bra... jag hade lite svårt att sova ändå pga läppen. Vaknade med ett ryck imorse av att jag högg framtänderna i läppen. Hjälp tänkte jag nu gick väl hela skiten upp... men det klarade sig ra. Det kändes väl värre än vad det var... Men jag får vila ikväll. Henrik skulle ta med sig Milda på fotbolls träningen så det blir lite egen tid ikväll. Och det kan nog bli skönt. =) 

Jag ber till gudarna att mitt nya SIM kort kommer imorgon med posten. Annars börjar jag gråta.. vill ha det innan helgen jue.. men jaja den som väntar på något gott.. väntar alltid för länge. :P

Nej nu ska jag försöka få mig nåt ätbart.. vad det nu ska bli när jag tänker efter. Men snor strängen från Mildas näsa ryker först.. ha en bra dag...

tjing



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0