Besluts ångest...

Idag är det lite kallare än det varit de senaste dagarna.. men vi trotsar kylan och går på en promenad så Svante får komma ut lite. Stackarn får bara springa på gården annars. På lördag är det fest för hela slanten. Då ska man  ju klä sig fint och så. Kul att man kommer i nåt när man fått barn för 2 månader sedan. Inget som passar i garderoben. Jag gick lös på stan för att hitta nåt men inget passade.. av det jag provade dock. Men hittade en klänning eller vad man ska kalla det... men den kändes inte riktigt festlig. Så jag kom på den geniala idén att jag hade en gravidklänning i somras som jag köpte och använde flitigt. Dock är den kanske lite FÖR somrig men va fasen. Man blir ju uppklädd iaf.
Hur gjorde du när du var nybliven mamma och inte kom i dina "gamla kläder"?? Man får ju lätt panik när man står där i provhytten och man inte kommer i nåt och dessutom inte gillar kroppen som den ser ut. Man vill gärna få tillbaka sin "gamla kropp". Men jag vet ju att hon "bara" är 2 månader. Jag har ju ingen aning om hur mycket jag har gått ner men jag väger ju bra mycket mindre än när jag var gravid. Men sen om jag skulle väga 90 kilo så känner jag mig inte som det. Jag känner att så länge jag är nöjd med hur jag ser ut så mår jag ju bra. Men man ska ju akta sig för att segla lite för länge på vågen "jag har ju precis fått barn så jag tar tag i det sen" SEN är ett farlig ord och har en farlig innebörd om man talar om det i gravid sammanhang. Jag har en cross trainer uppe i ett av gästrummen. Jag har sagt till mig själv att jag ska ta tag i träningen så jag är fit till handbolls säsongen 2011-2012. Jag måste bara vara det. jag kommer få abstinens annars. Jag har ju det redan nu. Blir så himla sugen på att lira boll men jag får vänta ett tag till. känner att jag vill vara amningsfri innan jag börjar brottas med motspelare. Vem vet vad som kommer ur tuttar annars mitt i matchen. HAHA




Nej så mitt mål med detta år är att komma i form till hösten då säsongen drar igång igen. =) Men nu så är denna vecka som mål att känna mig bekväm i det jag har på mig på lördag. Och jag tror det får bli den där sommar klänningen. =) känns bara så rätt idag.
Imorgon ska vi till BVC för mätning och vägning. Vi skulle ha varit på babymassage men hon som håller i det är sjuk så det blev fram flyttat till nästa vecka istället. Men det ska bli så otroligt roligt o se hur mycket vår lilla sessa väger nu och hur lång hon är. Den 21 dec var hon 59,4 cm och vägde 5780gram. Detta är ju över tre veckor sedan och nog tycker jag att hon blivit tyngre. Det är en tjej som kör i de tyngre viktklasserna. =) Eftersom hon är så lång så ser hon inte så tung ut!!! bara känns tung. =)
Nej nu ska jag ta Jycken och Milda på en promenad. Sen ska jag vi hälsa på en vän. Ellinore och hennes son Gustav. Dem höll visst på att baka för fullt till Gustavs födelsedag nu i jan. Var ett tag sen vi sågs så det blir mysigt.
Have a nice day!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0